Tuesday, November 02, 2010

50++km untuk 2jam moment of glory~

Salam...

Selalunya Isnin malam aku akan membawa diri ke Seri Kembangan. Bukan lari dari rumah (motif?) tapi layan main futsal!

Walaupun Damansara & Seri Kembangan astaga jauhnya tapi memandangkan aku takde choice lain + rase kecintaan untuk menendang bola, maka kuhadapkan jua sebarang cabaran yang mendatang.

Kitaorang main five-a-side in a normal size futsal court. Kalau xfit memang cepat penat coz stop-start nature & xde masa nak gentel2 @ hold bola lama2. Once bola dah kat kaki, pandai²la nak passing ke, shoot @ bantai rembat opponent...huhu~

So, selalunya kedatangan aku ke sana bersama mixed fortune. Kadang² main seronok. Kadang² tidak. Xseronok tu terjadi on various reasons lah. Kadang² sebab kalah, kadang² sebab tunggu turn nak main lama sangat sebab ramai sangat subs. Another reason: sebab game cancel!

Tapi malam tadi was a good night. My team scored lotsa goals,kinda kenduri la. Tu yang bagus kalau dapat players berkualiti. I mean, you definitely can play even without much skills,but the quality you must have is teamwork. Bermain dalam tempat sempit dan kurang orang (compared to bola sepak biasa) you need to change your role all the time. Not necessarily kena jadi striker all the time. Not really you have to defend all the way. Bila team nak attack, move forward, set yourself free, make spaces, and find way to score. So,bile dah kena attack pulak, go figure! (turun and defend la)

As a futsal player aku paling suke main long ball. Teammate move forward, aku deliver dan pastu pandai² la dia. Setakat ni long ball aku xberapa hebat lagi. Masih dalam proses 'polishing'. But i guess my biggest quality in a team is my mobility and my pace. Berbanding main bola padang, main futsal doesn't need me to sprint too hard. Kire agak² je boleh beat opponent,kire oklah.

Selalunya kalau main, kitaorang xkire sangat pasal scoring sebab main leisurely je (but at certain extent of competitiveness). Maklumlah,yang main ni pun dah hujung² keremajaan. Kalau push too hard karang, takut pancit sangat pulak.

This is kinda an escapade for me. To relive the past glory and make up the unrealised ones. Sebab aku tak ada banyak kenangan manis di padang. Jadi aku ambil apa saja yang aku boleh cipta.Cukuplah =)

Sehingga ke Isnin hadapan....roger and out~

p/s: nak balik, salam² dgn semua, tibe² ade brader ni cakap "baguih mu maen male nie...".Terasa kembang sekembang Seri Kembangan...hins3x~

Later...~

2 comments:

aisyah mohd ismail said...
This comment has been removed by the author.
Miss Aidan said...

*wink* *Wink*

teruskan bersukan. demi badan yang sihat! keskeskes~