Saturday, June 18, 2011

Apa Yang Buat Kamu(Perempuan) Seksi Di Mata Kami(Lelaki)

Assalamualaikum...

 

Sekarang aku faham kenapa lelaki dan perempuan tak boleh sepakat dalam banyak perkara, tak sama idea, tak sama taste...

...because men from mars, women from venus. (wekk!)

Tapi ironinya, lelaki tetap cari perempuan, perempuan tetap cinta lelaki, tetap berkahwin sesama mereka dan membina hidup hingga akhir hayat despite all the differences and arguments...

...because opposite, attracts (they say)


...sebab memang dah fitrah manusia yang Tuhan tentukan (we say)

Cukup dengan mukadimah itu, aku di sini nak kongsi sikit apa yang mungkin buat korang (girls) nampak 'seksi' di mata kami (boys).  Seksi yang aku maksudkan di sini bukanla bila girls pakai skirt pendek yang ketat, lebih kepada what makes the boys turn on atau melompat teruja dalam hati. Got it?

Ini bukanlah absolute tapi lebih kepada pandangan peribadi dan menerusi rujukan yang dibuat. So, give and take la ye.

1. Bila korang beritahu apa yang korang nak...straight to the point!

Most of the time, perempuan lebih suka kasi hints pasal apa yang dorang nak instead of using direct words. Aku pun tak tahu ape motif, ape kerelevanannya. Maybe korang takut nak beritahu ke (not!) atau nak rasa macam romantik sikit bila partner korang dapat teka dengan tepat apa yang korang nak? When you guys suddenly being mad or frustrated, we men, are almost definitely cannot read your minds. So, BE DIRECT. Yes, it's sexy...and comforting.

2. Pekerjaan korang.

Sama ada korang seorang jururawat di sebuah hospital awam atau seorang eksekutif akaun di sebuah syarikat swasta bertaraf multinasional, pekerjaan korang melambangkan dedikasi, berdiri atas kaki sendiri, kebijaksanaan dan life fulfillment. Dan memang itu sangat seksi okay! With all due respect to housewives (itu juga satu jawatan yang cukup mulia dan equally deserving), a career represents a passion towards something that you love, the ability to shoulder responsibilities and shows the 'creative class' of oneself. Kebolehan berdikari tu tak bermaksud lelaki, terutamanya yang sudah bergelar suami, mengalpakan perihal nafkah atau tanggungan, tapi sekurang-kurangnya memberi sedikit rasa kelegaan bahawa pasangannya mampu survive di kala ketiadaan si lelaki. Taklah juga nampak korang ni needy sangat atau too dependable. Sila bekerjaya!

3. Buat dan suka apa yang korang hendak...be yourself!

Sampah si A adalah harta karun si B. Dalam konteks ini; lelaki yang suka korang pasti mendapati perangai pelik korang adalah sangat adorable! Ok, contohnya macam kalau korang nyanyi off-key atau 'ke laut' tapi still nyanyi like nobody cares, suka pintal-pintal rambut sambil berangan, semangat terlebey tengok bola lebih daripada orang lelaki dsb. Don't pretend to be someone else bila sebenarnya korang tidak begitu. Mungkin dari perangai pelik korang tu la memperlihatkan keunikan korang, specialty dan cuteness! Yes. Take it from me, aku rasa perempuan sangat adorable bila sangat knowledgable pasal bola. Bukan pasal players je, tapi pasal offside trap, stats and nama referee. That really turn me on...careful. Haha~

4. Stail korang

Fitrah manusia juga sukakan sesuatu yang indah, cantik, sedap, nyaman dsb. Maka, begitu juga pada pemakaian korang. It doesn't matter kalau korang tak lah up-to-date sangat pasal fesyen and have limited resources of wardrobe. Asalkan berpakaian kena dengan gaya dan sesuai dengan acara, dah ok dah. Bayangkan kalau kami (lelaki) ajak korang (perempuan) gi kenduri kahwin kawan, pastu korang bantai pakai jumpsuit. Kan tak kena. It's ok to have your own style as long as it is appropriate. Sekarang kan banyak yang bertudung dengan style 'Hana Tajima'. Aku rasa, personally, itu adalah sangat eye-catching. And I love seeing girls wearing pink. Dunno Y.

5. Generally korang garang macam singa...tapi manja macam pussycat bila dengan kami =D

Aku bagi satu situasi. Di pejabat, korang adalah lady boss yang sangat bossy, hot tempered, dan headstrong. Tapi bila di rumah, you are the one yang sambut kami di pintu rumah, bawa masuk briefcase dan kot, buatkan air dan mendambakan kehangatan pelukan dari kami *cuddle snuggle*. Alahai, bagi aku sweet sangat! Aku rasa semua lelaki akan rasa sangat bahagia kalau ini macam. It indicates 1) korang bijak soal hukum hakam*taat* 2) secara psikologi, ego vs. ego tak jadi. So gunalah reverse psychology. Serius, seksi dowh~

Bagi lima jelah. Nanti kalau banyak sangat, jadi meleret dan tak betul pulak. Ini pendapat peribadi sahaja. Betul atau tidak terpulang pada individu. Yang mana boleh jadi panduan, apa salahnya apply. Mana yang rasa tak betul, tekan button DEL tu. No worries.

* diolah dan ditambah dari rujukan yahoo article; 10 Beauty Moves Guys Find Sexy


p.s: the other day nampak Puteri Liyana Sarah kat OU. Memang 'seksi'!

No comments: