Friday, October 15, 2010

~Mr.Organizer~

Salam...

Title yang ala-ala cukup sinonim dengan aku dulu. Bukan nak berbangga, hanya sekadar nak berkongsi pahit manis je.

Sifat ni membuak sedari aku habis sekolah. Dek kerana ketidakupayaan aku pegang apa² jawatan penting dalam persatuan time sekolah dulu membuatkan aku tekad 'giler' nak membuktikan diri. The 'first taste' made me trembled and confused. Aku dulu, jenis yang xreti nak contain my thoughts. Apa yang terfikir, terus jotted down, terus nak buat. Slowly, i learn the ropes and get used to the role.

Long story made short, kire bolehla aku tersenyum bila ingat²kan event² yang pernah aku organised and made them into reality.

Tidak berhenti di situ, plan hang-outs bersama kawan² pun aku yang akan cetuskan. Kebanyakannyalah. Baik bersama ex-tadika mates (yes, i still keep in touch with some of them) sampailah kepada kawan² degree. Most of them,just a simple get-together session, makan² dan borak².

But time of late, aku somehow macam dah resigned from this unofficial post. Aku dah tak lagi plan macam² dan dah tak teruja nak fikirkan apa². Does it come from a sense of frustation? Maybe. Or aku memang dah malas? Mungkin jugak.

Biarlah aku simpan jawapannya sendiri (ewahh...mcm ada je yang sibuk nak tahu) tapi yang aku tahu, aku suka dengan role itu kerana aku tahu, aku sayangkan kawan² aku. Walaupun kadang² bila dah ramai² tu aku lebih banyak senyap sebab aku jenis yang tak banyak topik, namun melihat pada raut² wajah yang gembira berjumpa dengan kawan² lama, is just priceless!

Dan kini bila semakin ramai yang berkeluarga dan menukar status dari S ke M, maka makin sukarlah nak berjumpa. Tapi takpe. Kenangan manis, pahit, masin bersama akan membawa kita kembali berjumpa. Kalau x esok, lusa. Kalau x lusa, tulat. Kalau x tulat.....

p/s: tengah fikir² nak bawak adik² bercanda di Sunway Lagoon hujung tahun nie. (mode: badak berendam) =p~

Later...~

No comments: