Thursday, October 28, 2010

Kecomelan

Salam...

Ada apa dengan kecomelan?

Mia Sara Nasuha (Adamaya)
Adakah ia rasa sensasi yang menyegar mata @ semata-mata kelemahan diri yang tidak mampu melihat lebih dari rupa fizikal, dan tidak dari dalamannya, yakni hati?!

Adakah ia sesuatu yang wujud hanya untuk menjadi perbandingan kepada yang tidak dan menyisih hak kepada yang kurang?

Memang fitrah manusia yang mengidamkan keindahan setiap masa. Sama ada kita berhak ke atas keindahan pandangan itu atau tidak, itu suatu perkara yang sering diabaikan. Yang penting, pancaindera mata disajikan dengan nikmat kecomelan itu, lalu berjangkit pula ke hati....cair.

Kenley Collins (Project Runaway V)
Bila dah berjangkit ke hati tu, susahla sikit. Bukan semua kecomelan boleh dimiliki. Biar betapa jiwa meruntun untuk mendapatkan, ada yang hanya untuk ditatap, tidak bisa disentuh. Ada yang dah termiliki. Gigit jari.

Rachel Weisz (Runaway Jury)

 Namun, hidup di dalam dunia yang berputar dan masa yang berjalan, membuatkan kecomelan hilang kerelevanannya di telan masa. Yang indah tak selamanya mekar, yang cantik tak selamanya masyhuk, yang comel tak selamanya kekal...

 Demikian riwayat kecomelan. Nice to see, nice to hold, once taken, forever in your soul. Gunakan akal fikiran, nilaikan dengan harga semasa dan akan datang, di mana untung dan ruginya. Kadang-kadang, kalau kena dengan gayanya, itulah sumber kebahagiaan hakiki... tapi awas andai silap langkahnya, bahana yang menanti.

Fahami.Nikmati.Syukuri.

Apa pun...cuteness rule!


Later...~

1 comment:

ayydan said...

hehehee..

bak kata bidalan orang tua2, "dari mata jatuh ke hati..."

well,
that's life.
semua orang memilih yg comel cantek dan bergaya.

not worries.
u deserved that to0 bro =)
(*Tetibe*)