Monday, September 20, 2010

Post-Raya Report...

Salam...

Aidilfitri 1431H sudah pun berakhir. Yang dinanti sudah pun berlalu. Yang kembung sudah pun pokai. Yang dimasak, dah habis telan, makan dan.... Begitulah hidup...sebab masa berjalan, walaupun takde kaki tapi laju je membelah waktu dan ketika. I should summarise my raya first; it was almost great! Kalau nak objektif sikit, 4 stars outta 5.

First,i managed to buy myself a decent pair of jeans. Kat mana aku beli tu xpayahla sebut sebab kelak menimbulkan perbandingan (macam ada je yang kisah kan?!) Bila aku beli jeans, aku xsuka yang londeh, xsuka yang nampak too dirty, xsuka yang labuh sangat sampai aku boleh sapu jalan semua. Bukan senang nak jumpa. I've already had 2 failed pursuit and ended up menyesali pembelian. Orang kata, alah membeli, alah memakai. Tapi this year, i got it right and xsabar menyarungnya kembali kelak (nasib gi ofis xboleh pakai jeans,kalau x aku dah sebat dah)

Secondly, aku adalah bought 'sum'in sum'in' untuk kedua ibu dan bapa aku. Walaupun tidaklah seberapa, tapi aku puas. Bukanlah nilai yang aku letak untuk menjadi ukuran, tapi tanda ingatan yang tidak berbelah bagi kedua insan yang telah banyak berjasa kepada aku. Mak,Abah...kalau rezeki lebih lagi tahun depan, Along usahakan yang lebih baik.Aminn.

Ketiganya, duit raye. Bukan aku dapat...kena memberi pulak. Despite having come to term yang aku dah xcukup muda untuk mengutip angpau lagi, memberi duit raya mendatangkan kepuasan yang berlainan. Bukan saja aku dapat belajar ini adalah satu bentuk sedekah yang 'fun', tapi juga mendidik jiwa untuk mengingati dan meniatkan duit kita kepada golongan yang kurang kemampuan. Mudah-mudahan ia menjadi baraqah kepada rezeki² yang telah dan bakal kita terima.

Dan..keempatnya, peluang and a reason to setahun sekali berkumpul dengan sanak saudara dan sahabat handai. Kini, dalam kesibukan dengan komitmen masing², festive season macam nilah peluang untuk berkumpul, bertukar cerita dan catch up with each others tentang perkembangan masing². This year adalah extra special kerana kehadiran orang baru dalam bentuk seorang 'adik ipar'. Harap² tahun depan adalah pula orang baru lagi, either dalam bentuk 'anak buah' or ...............(fill in the blank with a necessity) or both?!

Sedar kenapa aku letak raya ini 'almost great' instead of great @ plain good? Coz kalau ikutkan memang dah lengkap, sempurna in my own rights, tapi dalam keriuhan, i found myself alone...dalam lautan lemang, rendang, nasi impit dan kuah kacang...i found myself staring at the phone and hoping someone will call or just simply sms me...

Itu je yang kurang. Biasalah, sifat manusia yang tak kenal erti puas dengan apa yang ada...

Later...~

p/s: had almost 3 round of SEPI this raye. Baru tau it is indeed a decent malay movie. Kudos to hencek Kabir Bhatia.


3 comments:

Miss Aidan said...

Sorry if im too busy body.

Just to state my point of view here.

Instead of waiting for that someone to call/sms you, why dont u just sms/call that someone. That might be afdhol ;)

Chill bro. This is not the end of the world yet.

haha.

Oklah.

Mintak mahap lagik sebab termenyibuk tak tentu pasal.

Wassalam.

AlonGarcia said...

thanks sis...
never thought ade yg sudi bace my 'crap'...
well,setiap org ade approach tersendiri kan utk mendapatkan ape yg die nak...
the thing is, i've faced too many heart-breaks on this...
i neither want to go all out on this nor i wanna let it slip...
so,just keep it cool and steady je..
=)

Miss Aidan said...

es. very true indeed. let it be. let it flow by the wind ;)

takpe lah, one fine day, mesti ade punyer...

Someone said to me once, "lelaki makin tua makin laku tau..pompuan jer makin tua makin layu..."

so, no worries. anda pasti akan laku walaupun usia anda makin tua..hehehe

p/s: saya suka bace blog orang...men suke2 jer masuk..mtk mahap yer..nak mtk laluan... ;)