Thursday, October 07, 2010

Senarai Impian (a.k.a Wish List)

Salam...

It's OCTOBER! Dan bila saja tiba bulan ini, aku akan rasa semacam. Nak kata seronok, bukan. Nak kata sedih, tidak juga. Sesuatu perasaan yang belum mampu aku rungkaikan. Tapi, it has everything to do with EXIT 810 itself.

To those yang belum maklum, pada bulan ini, beberapa dekad lepas, aku telah dilahirkan. Pada 8 Oktober.Exit 810 satu.

Exit 810 dua. Kebetulan pula, if korang lalu satu highway 'veteran' di sebelah timur tanahair, perhatikan simpang susur 810 @ Exit 810. Ia menuju ke tempat kelahiran aku. Maka, secara harfiahnya, Exit 810 adalah asalanku. Tidaklah asal aku menaip blog. Tapi to make it extra special, i named it that way.

Kalau dulu, masa birthday anniversary, memang aku sentiasa menantikan apakah agaknya hadiah dari abah dan mak (siblings included). Tapi sekarang, zaman itu dah berlalu. Paling kuat pun, just tunggu wishes from friends and family. Walaupun begitu, it doesn't stop me from coming out with this 'wish list'. Tiada niat untuk meminta. Tapi rezeki kita siapa tahu kan. Hanya sedikit sebagai memenuhi keinginan peribadi...




the jersey,not the man!



 Memang kelihatannya materialistik belaka. Tapi aku meletakkannya sebagai satu perjuangan, memenuhi impian kecil supaya aku mampu pula untuk bermimpi sesuatu yang lebih besar! Seandainya benda² sekecil ini, mampu memberikan aku keyakinan diri dan lebih kematangan untuk hari esok, why not?!

Namun selain itu, aku punya hajat² lain yang jauh lebih penting daripada benda² di atas...

  • teman sejiwa yang setia di sisi
  • nikmat hidup berkeluarga
  • kestabilan ekonomi dan emosi
  • kebahagiaan hakiki; dunia/akhirat

Biasalah, manusia takkan puas dengan apa yang ada. Andai tercapai semua yang di atas pun, tak mungkin aku akan puas. Pasti ada lagi yang hendak dicapai dan diinginkan. Aku harapkan dalam aku mengejar apa yang menjadi idaman tu, tidaklah sampai aku melupakan apa yang sepatutnya menjadi keutamaan.

Sebelum ayat aku bertambah belit², baik aku berhenti dulu. Kepala tengah busy download 'features' untuk umur baru! Peace~

Later... 

2 comments:

ayydan said...

Wah wah wah.. Wish list kamu sgt mahal harganya..hehehehe..semoga dimakbulkan wish list itu..

Neway,
Happy birthday!

::aLoNGarCia:: said...

hanye bbpe materials untuk pamper diri sendiri...lame nk kumpul duit. sbb tu xdpt2 lagi..huhu.

terima kasih for the thought!